author img
Ιφιγένεια Αραμπελού
Διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού

Persona: «η πτυχή του χαρακτήρα κάποιου που παρουσιάζεται ή γίνεται αντιληπτή από τους άλλους».


Μια οργάνωση μελών έχει να κάνει με τη φροντίδα των μελών της, τα μέλη είναι άνθρωποι και έχουν προσωπικότητες. Τα μέλη έχουν κοινές ανάγκες, επιθυμίες και χαρακτηριστικά. Όλοι έχουμε το χώρο μας σε μια προσωπικότητα, έναν όρο που ήταν πολύ δημοφιλής και καθοριστικός στον ψηφιακό κόσμο.

Τι είναι η προσωπικότητα χρήστη;

Μια προσωπικότητα χρήστη (γνωστή και ως προσωπικότητα πελάτη, ψηφιακή προσωπικότητα ή προσωπικότητα μέλους) είναι μια φανταστική αναπαράσταση των διαφόρων τύπων χρηστών που μπορεί να θέλουν να γίνουν μέλη του οργανισμού σας. Θα χρησιμοποιήσουμε "πραγματικά" μέλη για να εμπνευστούμε για τη δημιουργία των προσωπικοτόπων μας, αλλά κατ 'αρχήν, οι προσωπικότητες των μελών είναι φανταστικές.

Γιατί είναι σημαντική η προσωπικότητα;

Η κατανόηση των προσωπικοτήτων των μελών σας σας επιτρέπει να τους παρουσιάσετε το περιεχόμενο που αναζητούν, να τους δώσετε λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τελικά να τα πάρετε κάτω από το ταξίδι που θα οδηγήσει σε conversion. Ένα παράδειγμα μετατροπής μπορεί να είναι η απόκτηση ενός νέου μέλους ή η αναβάθμιση ενός υπάρχοντος μέλους στο επόμενο επίπεδο.


Πώς δημιουργείτε τις προσωπικότητές σας;

Στον κόσμο των μελών, ένας γρήγορος και ευθύς τρόπος για να δημιουργήσετε μια προσωπικότητα είναι να εξετάσετε το status της. Χωρίς πολλή ανάλυση και σκέψη, έχουμε ήδη δύο άτομα.

  • Υπάρχον μέλος
  • Υποψήφιο μέλος
  • Υπάρχον μεμονωμένο μέλος (Early Career/Late Career/Retired)
  • Υφιστάμενο Εταιρικό Μέλος (Small/Medium/Large)
  • Μέλος που έχει παρέλθει

Πρέπει να ψάξουμε  βαθύτερα για να ορίσουμε καλύτερα τις προσωπικότητές μας και να τις καθοδηγήσουμε στο ταξίδι που τους δίνει αυτό που ψάχνουν και ιδανικά οδηγεί σε μετατροπή.

Συνήθως για να ορίσουμε μια προσωπικότητα μέλους, προσπαθούμε να απαντήσουμε στα εξής:

  1. Όνομα: π.χ. Steve Smith
  2. Φωτογραφία:π.χ. how Steve looks like! 
  3. Ηλικιακή ομάδα: π.χ. 40-50 ετών
  4. Επάγγελμα: π.χ. Καθηγητής
  5. Κατάσταση μέλους: Ήμουν μέλος και σκεφτόμουν να ανανεώσω
  6. Τοποθεσία: π.χ. Λονδίνο
  7. Κύρια σημεία για το άτομο: π.χ. ο Steve είναι καθηγητής πανεπιστημίου, εργάζεται με πλήρη απασχόληση και ζει με την οικογένειά του. Είναι περήφανος για τον τίτλο εργασίας του και εκτιμά την έννοια της ένταξης.
  8. Σημείο δυσκολίας που η προσωπικότητα πρέπει να αντιμετωπίσει: π.χ. ο Steve βρίσκει τις επικοινωνίες μάρκετινγκ απογοητευτικές, δεν του αρέσει να λαμβάνει πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δεν σχετίζονται με τις ανάγκες του. Δεν του αρέσει να ξοδεύει το χρόνο του ψάχνοντας για πληροφορίες στο διαδίκτυο.
  9. Στόχοι: π.χ. ο Steve θέλει να είναι μέλος ενός οργανισμού για τον οποίο είναι υπερήφανος και ενισχύει την επαγγελματική του θέση. Θέλει να αισθάνεται μέρος της κοινότητας και να έχει την ικανότητα να επικοινωνεί με άλλα μέλη. Ο Steve θέλει να αισθάνεται σαν να παίρνει αξία από τη συμμετοχή του και θα ήθελε να δει μια απόδοση της επένδυσής του.


Πώς μπορώ να βρω προσωπικές πληροφορίες;


Υπάρχουσα βάση μελών:

Το πρώτο σημείο για τη συλλογή πληροφοριών προσωπικότητας είναι τα τρέχοντα μέλη σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε έρευνες και να πραγματοποιήσετε συνεντεύξεις με τα υπάρχοντα μέλη σας που θα σας επιτρέψουν να σχεδιάσετε τα βασικά πρόσωπο της τρέχουσας βάσης σας.

Μέλη προοπτικής (Perspective members:):

Μπορείτε να δημιουργήσετε έρευνες που στοχεύουν μελλοντικά μέλη που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας και τα σχετικά ψηφιακά σας μέσα (π.χ. μέσα κοινωνικής δικτύωσης) για να συλλέξετε πληροφορίες σχετικά με το ποια είναι τα μελλοντικά μέλη και τι αναζητούν.

Analytics


Μια πληθώρα πληροφοριών μπορεί να συγκεντρωθεί από τα αναλυτικά στοιχεία σας (αν δεν τις έχετε διαμορφώσει ακόμα, κάντε το τώρα!). Αυτό μπορεί να είναι το google analytics ή /και συγκεκριμένα αναλυτικά στοιχεία που έχετε διαμορφώσει στον ιστότοπό σας και στα ψηφιακά σας μέσα. Θα σας παρέχει πληροφορίες σχετικά με το τι αναζητούν οι χρήστες σας όταν επισκέπτονται.

Competition

Κοιτάξτε τους ανταγωνιστές σας και δείτε ποιοι είναι οι προσωπικότητες των μελών τους. Εάν ευθυγραμμιστούν με την ιδιότητα μέλους-στόχο σας, τότε οι πιθανότητες είναι ότι σχετίζονται με τον οργανισμό σας.

Τι θα συμβεί στη συνέχεια

Μια συμβουλή είναι να αποφύγετε να καταλήξετε με πάρα πολλές προσωπικότητες. Κατά τη διάρκεια της έρευνάς σας, θα βρείτε πολλές προσωπικότητες. Αν και θέλουμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες όλων των μελών μας, πρέπει να επικεντρωθούμε στις κύριες.

Αυτή είναι μόνο η αρχή του ταξιδιού της προσωπικότητάς σας. ο ψηφιακός κόσμος κινείται συνεχώς, όπως και οι ανάγκες των μελώνς σας. Οι περιοδικές κριτικές των προσωπικοτήτων σας και του ψηφιακού σας τοπίου θα πρέπει να αποτελούν μέρος της ατζέντας σας και στο επίκεντρο της ομάδας μάρκετινγκ.