author img
Άνταμ Τζαντ
Διευθύνων σύμβουλος

Το 19ο, η η 11ο Τουίννιρ.

Οι στατικές τοποθεσίες έχουν μεγάλη επιτυχία σήμερα. Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα στο να έχετε τον ιστότοπό σας στατικό, κυρίως απόδοση και ασφάλεια. Αλλά οι στατικές τοποθεσίες θα αντέξουν στη δοκιμασία του χρόνου; Ποια είναι η πραγματική εμπειρία ανάπτυξης και διατήρησης ενός στατικού χώρου; Eίχα την ευκαιρία να μιλήσω με τον Adam Judd Managing Director της Discover ΙΤ. 

Άνταμ, ξέρω ότι είχες μια υπάρχουσα ιστοσελίδα που αποφάσισες να επανασχεδιάσετε. Μπορείς να εξηγήσεις το κίνητρό σου;

Adam: Ο αρχικός μας ιστότοπος χτίστηκε σε ένα παραδοσιακό CMS το 2014, οπότε μας άξιζε μια ανανέωση. Ειδικά για έναν ψηφιακό οργανισμό, είναι σημαντικό να έχετε κάτι που χρησιμοποιεί τις τελευταίες τεχνολογίες και παρουσιάζει ποιες είναι οι δυνατότητές σας.

Ondrej: Αλλά υπάρχουν τόσες πολλές νέες τεχνολογίες και επιλογές για τη δημιουργία ιστότοπων εκεί έξω. Πώς επιλέξατε αυτό που λειτουργεί καλά για εσάς;

Adam: Αρχικά μας τράβηξε η ιδέα να κατεβούμε την πλήρη διαδρομή απόδοσης από την πλευρά του διακομιστή για τον ιστότοπό μας, αλλά στο τέλος, η διαμόρφωση του διακομιστή μας και ο τρόπος με τον οποίο φιλοξενούμε άλλους ιστότοπους σήμαινε ότι η στατική γεννήτρια ιστότοπου ήταν μια καλύτερη επιλογή για τις ανάγκες μας. Υπήρχε λιγότερη πολυπλοκότητα στην πλευρά του διακομιστή, η ταχύτητα εξυπηρέτησης των σελίδων αυξάνεται καθώς το περιεχόμενο δημιουργείται ήδη και οι δυνατότητες SEO μπορούν να αντιμετωπιστούν πιο εύκολα.

Ondrej: Μπορείτε να περιγράψετε τι είναι μια στατική γεννήτρια τοποθεσίας και ποια είναι τα οφέλη της;

Adam: Η κύρια ιδέα πίσω από τις στατικές γεννήτριες τοποθεσιών είναι να πάρουμε το δυναμικό περιεχόμενο, την υλοποίηση του front-end του ιστότοπου, να συνδυάσουμε αυτά τα δύο και να αποθηκεύσουμε το αποτέλεσμα σε στατικά, φυσικά αρχεία. Αυτή η προσέγγιση φέρνει οφέλη σε πολλά μέτωπα - ο διακομιστής ιστού σας παρέχει μόνο στατικά αρχεία, ενώ οι επισκέπτες σας εκπλήσσονται από την ταχύτητα περιήγησης στον ιστότοπό σας. Στατικά αρχεία είναι επίσης δύσκολο να διεισδύσουν, καθώς συνήθως δεν περιέχουν καμία δυναμική λειτουργικότητα που θα μπορούσε να παραβιαστεί.

Ondrej: Τι χρειάστηκε για να χτίσεις μια στατική ιστοσελίδα; Ποιες τεχνολογίες και πλαίσια έχετε επιλέξει;

Adam: Η ιστοσελίδα μας έχει κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας το Nuxt.js, ένα πλαίσιο σχεδιασμένο για τη δημιουργία εφαρμογών .js Vue, με έμφαση στην απόδοση και αφαίρεση του περιβάλλοντος εργασίας χρήστη από τη διανομή του πελάτη / διακομιστή. Αυτό που μας τράβηξε στο Vue.js, ειδικότερα, ήταν ένας συνδυασμός πραγμάτων.

Πρώτα απ 'όλα, το Vue είναι εξαιρετικά γρήγορο και ελαφρύ. Σε μέγεθος περίπου 20KB, το πλαίσιο έχει εξαιρετικά μικρά γενικά έξοδα που επιτρέπουν στις εφαρμογές να επιτύχουν μέγιστη απόδοση. Δεύτερον, η .js Vue βασίζεται σε κλασικές τεχνολογίες ιστού που σημαίνει ότι η καμπύλη μάθησης για την ανάπτυξη ήταν μικρή και ο χρόνος παράδοσης ομοίως. Στον πυρήνα του, το Vue.js είναι απλό, εξαιρετικά ολοκληρωμένη και γρήγορο. Ψάχναμε για ένα πλαίσιο που θα μας επέτρεπε να δημιουργήσουμε έναν αποτελεσματικό, σύγχρονο ιστότοπο σε σύντομο χρονικό διάστημα. Vue.js Α σιλό.


Ondrej : Υποθέτω ότι χρη σιμοποιείτε επίσης κάποιο σύστημα για τη διαχείριση περιεχομένου, σωστά;

Adam: Ναι, επιλέξαμε το Headless CMS, επειδή, όσον αφορά τα βήματα για να ξεκινήσουμε με το σχεδιασμό των τύπων περιεχομένου και του πληθυσμού περιεχομένου, ήταν σίγουρα πιο γρήγορο ως σημείο εκκίνησης. Δεν χρειάστηκε να εγκαταστήσουμε κάπου το παραδοσιακό CMS ή να εμβαθύνουμε πολύ στους τύπους σελίδων και τη ρύθμισή τους. Θεωρήσαμε την εισαγωγή όλου του περιεχομένου από τον υπάρχοντα ιστότοπο ως σημείο εκκίνησης. Παρόλο που υπάρχει διαθέσιμο API για να το κάνουμε αυτό, αποφασίσαμε απλώς να ξεκινήσουμε ξανά και αντιγράψαμε αυτό που θέλαμε να κρατήσουμε από τον υπάρχοντα ιστότοπο.

Από την πλευρά των συντακτών, είναι πολύ καλό, πολύ απλό.

Από την πλευρά των developer, είναι επίσης πολύ εύκολο στη χρήση.  Δεν είχαμε πραγματικά κανένα πρόβλημα με τη μεταφορά των δεδομένων όπου θέλαμε. Περιορίστε τα, παραγγείλτε τα, απολύτως εύκολο στη χρήση.

Ondrej:  Ο ιστότοπος σχετίζεται με άλλη υπηρεσία τρίτου μέρους, άλλου από τπ Headless CMS;

Adam: Η μόνη άλλη υπηρεσία τρίτου μέρους που χρησιμοποιούμε είναι το TypeΜορφή. Το χρησιμοποιούμε για τη φόρμα επικοινωνίας στη σελίδα επικοινωνίας μας. Ήταν η πιο γρήγορη επιλογή για να βγάλετε το site εκεί έξω.

Ondrej: Το site είναι στατικό αλλά χρειάζονται ενημερώσεις περιεχομένυ ή εφαρμογή αλλαγών. Πως αναδημιουργείτε το site όταν συμβαίνει αυτό?

Αδάμ:  Ο Nuxt.js συνοδεύεται από με μια επιλογή εφαρμογής που ονομάζεται 'nuxt generate' που καλούμε στο δικό μας CI/CD server. Μόλις οι σελίδες δημιουργηθούν στατικά και η εφαρμογή ενσωματωθεί σε ένα πακέτο απελευθέρωσης, το μεταβιβάζουμε στο εργαλείο διαχείρισης κυκλοφορίας Octopus Deploy για να το προωθήσουμε στον διακομιστή μας.00 ευρώ.

Ondrej: Πόσο καιρό ο ιστότοπος σας είναι live; Έχετε ακούσει κάποια σχόλια σχετικά με αυτό από τους πελάτες σας ακόμα;

Όλα λειτουργούν καλά από την πρώτη μας αποστολή πριν από λίγες εβδομάδες και δεν έχω παράπονα. Η χρήση του στατικού ιστότοπου σημαίνει ότι μπορέσαμε να διαχειριστούμε πιο εύκολα τις βαθμολογίες SEO και τα αποτελέσματα ήταν υπέροχα. Αυτό θα ήταν πάντα ένας μεγάλος παράγοντας στη μέτρηση της θεωρούμενης επιτυχίας μας.

Ondrej:  θα συστήνατε το στατικό site σε οποιονδήποτε ή είναι κατάλληλο μόνο για συγκεκριμένους ιστότοπους;

Adam: Δεν υπάρχει προσέγγιση «ένα μέγεθος για όλους» στην ανάπτυξη ιστοσελίδων, αλλά σίγουρα οι στατικές γεννήτριες ιστότοπων είναι μια επιλογή που μπορεί και πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την κατασκευή εφαρμογών ιστού. Όλα εξαρτώνται από το περιεχόμενό σας και πόσο συχνά πρέπει να ενημερώνετε το περιεχόμενο στον ιστότοπό σας. Εάν έχετε δυναμικό, συνεχώς μεταβαλλόμενο περιεχόμενο, η προσέγγιση είναι απίθανο να ταιριάζει στις ανάγκες σας. Εάν το περιεχόμενό σας είναι συνεπές και οι ενημερώσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν σε καθημερινή δομή, για παράδειγμα, τότε θα συνιστούσα να σκεφτείτε την προσέγγιση.

Μπορεί επίσης να είναι επωφελής όταν βρίσκεστε σε εταιρικό επίπεδο και πρέπει να εργαστείτε με πολλά σημεία επαφής όπως ψηφιακή σήμανση, εφαρμογές για κινητά, στατικούς ιστότοπους, περίπτερα. Γίνεται πολύ ισχυρό όταν θέλετε το μάρκετινγκ να έχει τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο εκτελούν τις καμπάνιες μάρκετινγκ. Αποκτούν τη δυνατότητα να ελέγχουν το περιεχόμενο αυτών των διαφορετικών εφαρμογών χωρίς να χρειάζεται να θέτουν ένα αίτημα αλλαγής κάθε φορά.

Ondrej: Σας ευχαριστώ Adam για όλες τις πολύτιμες ιδέες σας για τη δημιουργία στατικών ιστότοπων. Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι που μπορούν να μάθουν από την εμπειρία σας.