author img
Άνταμ Τζαντ
Διευθύνων σύμβουλος

Υπάρχουν δύο πιθανές προσεγγίσεις για την κατασκευή ενός ιστότοπου ασφαλιστικών φορέων συγκέντρωσης. Η πρώτη προσέγγιση (μοντέλο διαδικτυακής υπηρεσίας) συνδέει τον ιστότοπο συγκέντρωσης με το σύστημα του ασφαλιστή με μια σειρά κλήσεων API. Η δεύτερη προσέγγιση (μοντέλο all-in-one) χειρίζεται τα πάντα κάτω από έναν ιστότοπο.

Και στα δύο μοντέλα, αφού ορίσετε τα ασφαλιστικά προϊόντα που επιθυμείτε να προσφέρετε (π.χ. Ιδιωτικό Αυτοκίνητο / Βαν, Σπίτι / Περιεχόμενο κ.λπ.), πρέπει στη συνέχεια να διαπραγματευτείτε και να συμφωνήσετε με τους ασφαλιστές / μεσάζοντες ότι είναι πρόθυμοι να προσφέρουν τα ηλεκτρονικά προϊόντα τους μέσω της υπηρεσίας συγκέντρωσης.

Οι ασφαλιστές θα σας αναζητήσουν για να επενδύσουν σημαντικά ποσά για την εμπορία των υπηρεσιών σας.

Μοντέλο υπηρεσίας Web

Υπάρχουν δύο στάδια για να παραθέσετε την ανάκτηση. Πρώτον, ορισμένοι βασικοί κανόνες παρέχονται στον φορέα συγκέντρωσης. Για παράδειγμα, για μια πολιτική αυτοκινήτων, μόνο οδηγοί ηλικίας άνω των 21 ετών μπορεί να είναι αποδεκτοί.

Δεύτερον, εάν εγκριθούν αυτοί οι κανόνες, ο φορέας συγκέντρωσης θα πραγματοποιήσει μια κλήση μέσω του διαδικτύου στο σύστημα του ασφαλιστή (μέσω ενός API υπηρεσίας ιστού) που θα παρέχει τις πληροφορίες ασφαλιστηριακού συστήματος που εισάγονται στον ιστότοπο του φορέα συγκέντρωσης. Στη συνέχεια, η απάντηση από την υπηρεσία ιστού θα επιστρέψει το ποσό ασφαλίστρου και έναν σύνδεσμο διεύθυνσης ιστού σε μια σελίδα προορισμού στον ιστότοπο του ασφαλιστή για να κάνει κλικ ο πελάτης για να προχωρήσει με την προσφορά. Θα είναι σημαντικό αυτή η κλήση να επιστραφεί μέσα σε 1 - 3 δευτερόλεπτα.

Η προσφορά γίνεται δεκτή, η πληρωμή λαμβάνεται και τα έγγραφα δημιουργούνται από τον ιστότοπο του ασφαλιστή.

Πλεονεκτήματα

  • Όλοι οι υπολογισμοί ασφαλίστρων δημιουργούνται και διατηρούνται από τον ασφαλιστή.
  • Μείον το κόστος συντήρησης που σχετίζεται με τις χρεώσεις και τις αλλαγές κανόνων για την υπηρεσία παροχής συνάθροισης.
  • Σε ώριμες αγορές, ο ασφαλιστής μπορεί να έχει ήδη μια υπάρχουσα υπηρεσία ιστού που θα μπορούσε να εκτεθεί στη νέα πλατφόρμα συγκέντρωσης.

Μειονεκτήματα

  • Όλοι οι ασφαλιστές απαιτούν δυνατότητες ανάπτυξης για την παροχή διαδικτυακών υπηρεσιών στο σύστημά τους.
  • Η συμμετοχή των ασφαλιστών θα απαιτήσει μια σημαντική δέσμευση και κάποιο κόστος εάν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία σας. Θα πρέπει να είναι βέβαιοι ότι θα αξίζει τον κόπο.
  • Ο ασφαλιστής θα πρέπει να έχει το δικό του υπάρχον ηλεκτρονικό σύστημα προσφοράς και αγοράς.

Μοντέλο "όλα σε ένα"

Σε αυτό το μοντέλο, ο πελάτης δεν εγκαταλείπει ποτέ τον ιστότοπο συγκέντρωσης. Όλες οι πληροφορίες πολιτικής εξακολουθούν να καταγράφονται στον ιστότοπο του φορέα συγκέντρωσης και οι υπολογισμοί premium εκτελούνται στον ιστότοπο συγκέντρωσης. Ο πελάτης επιλέγει τον πάροχο που θα ήθελε. Στη συνέχεια, η πληρωμή λαμβάνεται και τα έγγραφα δημιουργούνται από τον ιστότοπο συγκέντρωσης.

Οι πληροφορίες του ασφαλιστηρίου μπορούν να εξαχθούν μέσω μαζικής μεταφοράς στα συστήματα backend των ασφαλιστών.

Πλεονεκτήματα

  • Όλα μπορούν να γίνουν στον ίδιο ιστότοπο.
  • Δεν απαιτεί πολύπλοκη ενσωμάτωση με τα συστήματα των ασφαλιστών.
  • Μπορεί να υιοθετηθεί σε αγορές όπου δεν υπάρχουν διαδικτυακά συστήματα προσφοράς και αγοράς.

Μειονεκτήματα

  • Οι υπολογισμοί ασφαλίστρου πρέπει να εφαρμόζονται και να διατηρούνται από τον φορέα συγκέντρωσης. Αυτό μπορεί να αυξήσει  σημαντικά  γενικά τα  έξοδα. Μια μηχανή κανόνων θα βοηθούσε στη διατήρηση υπό αυτές τις συνθήκες.